Er du Sempros nye SEO-spesialist?

Sempro AS har kraftig vind i seilene og er nå på jakt etter en engasjert SEO-spesialist til vårt  Performance-team i Nydalen i Oslo! Kan det være deg?

Sempro AS er et teknologidrevet byrå som hjelper merkevarer å nå sine forretningsmål. Vi leverer smarte løsninger basert på solid teknologi og godt innhold, kombinert med spisskompetanse innen distribusjon. Sempro har kontorer i Oslo, Moss og på Lillehammer. Vi eies 70% av Nordens største mediekonsern, Egmont Publishing, og er Google Premier Partner.

I Sempro har vi fokus på folkene som jobber her, og vi har stor tro på at trivsel og god stemning gir de beste resultatene både for oss og våre kunder. Du trår selvfølgelig til når det trengs litt ekstra, men vi jobber tett sammen og avlaster hverandre for alltid å komme i mål.  

Du blir en del av Performance-avdelingen vår, som blant annet jobber med programmatiske annonsenettverk, AdWords, Bing, Youtube og Facebook, og vil bistå i arbeidet med betalte medier ved behov. 

Arbeidshverdagen din blir variert, og du får en kundeportefølje bestående av kjente merkevarer fra en rekke spennende bransjer. Som ekspert på SEO og betalte medier, vil du samarbeide tett med våre digitale rådgivere, kommunikatører, designere, utviklere og prosjektledere, for å sørge for at vi oppnår best mulig resultater for kundene våre. 

Vi ser etter deg som har peiling på:

  • Best practice søkemotoroptimalisering, off-page, on-page og teknisk SEO. 
  • Content marketing i sammenheng med SEO og CRO.
  • Utarbeide søkeordsanalyser og identifisere innholdsstrategier for kunder.
  • Tekniske analyser og revisjon av nettsider.
  • Konkurrentanalyser. 
  • Drive inn organisk trafikk som skaper engasjement og konverteringer. 
  • Utvikle og supportere organisk strategi for kunder.
  • Jobbe på lag med SEO-eksperter, performance marketing, SOME.
  • Bruk av diverse SEO-verktøy, Google Analytics, Tag Manager etc. 
  • Lage kunde-spesifikke rapporter basert på kundens KPI-er.
  • Ukentlig analyse og vedlikehold av SEO-data for å identifisere feil og mangler, optimalisering og effektivt håndtere organiske drivere.
  • Utarbeide og formidle konkrete tiltak for kunder med bakgrunn i data og analyser. 
  • Presentere resultater for kunder. 

Vi ønsker at du har:

  • 2 år + erfaring med SEO.
  • Interesse i SEO-faget, holder deg jevnlig oppdatert og ønsker å lære mer.
  • Kunnskap og forståelse for hva som gir økt synlighet i søkemotorer.
  • Strukturert, analytisk og detaljorientert.
  • Gode skriveegenskaper i norsk og engelsk. 
  • Gjerne erfaring med betalt søk.
  • Gjerne erfaring med netthandel, internasjonal SEO og talesøk. 

I Sempro tilbyr vi:

  • Et innovativt digitalt miljø.
  • En spennende og utfordrende hverdag.
  • En sentral og utfordrende rolle i et av Norges sterkeste fagmiljøer innen digital kommunikasjon, markedsføring og utvikling. 
  • Gode utviklingsmuligheter i et sterkt fagmiljø. 
  • Et hyggelig arbeidsmiljø med fremoverlente kolleger. 
  • Konkurransedyktige betingelser. 

Virker stillingen interessant? Send oss søknaden din så raskt som mulig, da vi vurderer kandidater og kaller inn til intervjuer fortløpende. Vi gleder oss til å høre fra deg! 

Søknad sendes til: js@sempro.no

Lurer du på noe?

Kontakt Head of Performance Jørgen Simensen (452 57 665 / js@sempro.no)