Sempro og s360 danner ny performance marketing-kjempe

Sempro

Sempro

Digitalbyrå

Sist oppdatert 16.02.2021
 •  ca. 3 minutter lesetid

Sempro og s360 danner ny performance marketing-kjempe

Danske s360 kjøper seg inn som ny majoritetseier i digitalbyrået Sempro.  Sammen tar de et stort skritt mot målet om å bli nordens ledende Performance Marketing-byrå – under navnet s360.

Etter nok et rekordår for digitalbyrået Sempro er det duket for ekspansjon og navneskifte sammen med danske s360.
s360 er et av de mestvinnende performance-byråene i Europa, og har gått fra 1 til over 100 ansatte på ni år. Samtidig deler de vår ambisjon om, i første omgang, å bli ledende på performance i Norden. Med s360 som majoritetseiere får vi en kompetent og aktiv medeier som har de samme mål og strategier som oss, nemlig å bli mer attraktive for kunder, leverandører og ansatte. I dette tilfellet tror jeg én pluss én blir tre, sier en fornøyd administrerende direktør i Sempro, Ole Kristian Ullereng.

s360 får kontorer i Norge når Sempro blir en del av performance-byrået

Tilfører gjensidige verdier

s360 vil totalt telle 165 digitale spesialister på tvers av Norden og forvalte markedsinvesteringer for over 1 milliard NOK.
— Det faglige kompetanseløftet på betalte plattformer, SEO og creative performance blir styrket, og begge parter tilfører gjensidige verdier til hverandre. I Norge vil vi få tilført betydelig økt kompetanse innen e-commerce, analyse, innsikt og data management fra s360. Det norske teamet vil kunne levere teknisk utvikling og SoMe-innhold som animasjon, video og motion graphics til en langt større kundegruppe i Norden. Mulighetene er mange og store, forklarer Ullereng.

En gledens dag

Den norske avdelingen av s360 blir fortsatt ledet av Ole Kristian Ullereng og hans ledergruppe. Jakob Vedel blir CEO for den nye kjempen. Han ser frem til å få ta nytte av den solide markedsposisjonen i Norge som Sempro har opparbeidet siden oppstarten for 11 år siden.

— Vi ser virkelig frem til å kunne jobbe sammen med en så dyktig gjeng med digitale spesialister. Begge selskapene har hatt den samme tilnærmingen både til performance og til tankesettet rundt kultur og verdier. Noe som gjør at Sempro er en helt naturlig partner for oss når vi nå skal få fotfeste i det norske markedet, samt styrke vår nordiske tilstedeværelse, til glede både for nye og eksisterende kunder, sier administrerende direktør i s360, Jakob Vedel.

Sterkt lokalt eierskap

Både Sempro og s360 har hatt Egmont som sine majoritetseier og byråene har samarbeidet i flere år.
— Kjøpet betyr i praksis at Egmont selger sin andel i Sempro til s360 A/S, og er et resultat av alles ønsker om å ta neste steg. Partnerne i Sempro vil fortsatt eie rundt 30% av aksjene i selskapet og sikrer dermed et fortsatt sterkt lokalt eierskap.

— Dette gir begge parter en bedre utstyrt verktøykasse som vil gagne både nye og eksisterende kunder, avslutter Ullereng.

Ved spørsmål; vennligst kontakt oss her