Ny app og nettside ga bedre gli for Skarverennet

SØLVI HALSEBØ

Skarverennet ønsket å gi deltakere og andre en mer brukervennlig og spennende kundereise. Resultatet ble ny nettside og en innholdsrik app skreddersydd både preløp og løpsdag.

Utfordringen

Skarverennets utfordring til Sempro var følgende: forbedre deltakernes opplevelse gjennom en mer dynamisk og brukervennlig nettside. De ønsket også en egen app hvor både ios- og android-brukere kunne motta informasjon på en raskere og mer personlig måte enn tidligere.

Appen ble et funksjonelt verktøy deltakerne kan bruke fra før påmelding til fullført renn.

quote-image1

quote-image2

LØSNINGEN

Skarverennet.no ble en tiltalende, brukervennlig nettside hvor deltakere og andre interesserte enkelt kan finne nyttig informasjon om rennet, påmeldingsskjema, nyhetsartikler, kontaktinformasjon og annet relevant innhold. Nettsiden er enkel å redigere, og den er designet på en slik måte at besøkende enkelt kan bla i kundens inspirerende bildegallerier – akkurat slik de ønsket.  

Sempro leverte også en fullverdig applikasjon til både android- og ios- plattformer. Appen ble et funksjonelt verktøy deltakerne kan bruke fra før påmelding til fullført renn. Den inneholder blant annet nedtelling til start, smøretips, løypekart, en chat med venner-funksjon, togtider, startkort og mye mer.

I tillegg til appen bidro Sempro til å nå ut til deltakere og andre interesserte blant annet ved hjelp av nyhetsbrev og Facebook-poster utformet spesielt for målgruppen.

Hele veien, ikke minst med tanke på utformingen av den grafiske profilen, ble det satt fokus på å holde en rød tråd. Ved å i tillegg øke brukervennligheten betraktelig, fikk Skarverennet et profesjonelt, gjenkjennelig og gjennomført uttrykk.


SØLVI HALSEBØ