Inspirerende innhold ble løsningen for Velux

CHRISTINA RINGSTAD

Takvindu-leverandøren Velux ønsket å kommunisere med sin målgruppe ved hjelp av informerende og inspirerende innhold.


Ved å plassere kundens produkter i en relevant og inspirerende kontekst, klarte vi å tiltrekke oss kundens oppmerksomhet. Nå publiseres og distribueres magasinet med en jevn frekvens.

Utfordringen

Tidligere har Velux kun benyttet tradisjonell reklame og praktisk informasjon rundt sine produkter. Tiden var inne for å snakke med målgruppen via godt innhold som treffer. Vi stilte spørsmålet: Hva er det dere egentlig selger? Her kom det frem at takvinduer gir bedre inneklima, mer lys, gjør rommet luftigere og gir deg et sunnere hjem. Dette tok vi tak i da vi utviklet konseptet “Sunne Hjem”. Dermed satte vi produktet inn i en kontekst som målgruppen oppfatter som relevant og nyttig.

Tesen var at målgruppen er over snittet interessert i design, interiør og arkitektur. Det fikk vi bekreftet.

quote-image1

quote-image2

LØSNINGEN

“Sunne Hjem” ble et tiltalende print- og digitalmagasin med inspirerende artikler, nyheter, hjemme hos-reportasjer, tips og råd for de som skal bygge, pusse opp eller har interesse for interiør.

Printmagasinet har et opplag på omlag 80.000 eksemplarer, og blir jevnlig distribuert sammen med relevante redaksjonelle magasiner som Bonytt, men sendes også direkte til forhandlere, arkitekter, selgere og sluttkunder.

Det blir også kjørt målrettede kampanjer på Facebook, Instagram og Adwords for å trekke trafikk inn til digitalmagasinet.

CHRISTINA RINGSTAD