Svette, tårer og rakfisk - ny, original reklamefilm for Gudbrandsdal Energi

LINDA LORENTZEN

Gudbrandsdal Energi ønsket å styrke sin merkevarekjennskap med en reklamefilm som satte fokus på deres gode kundeservice. 


Målet var å engasjere nåværende og potensielle kunder, differensiere GE fra andre strømleverandører og med humor vise at GE er kåret til best på kundeservice syv år på rad.

Utfordringen

Gudbrandsdal Energi er en av landets største strømleverandører, og har av Norsk kundebarometer blitt kåret til best på kundeservice i sin bransje syv år på rad.

Konkurransen mellom strømleverandørene er stor, og det var viktig for Gudbrandsdal Energi å skille seg ut fra de andre. For å bygge merkevare og ta en tydelig posisjon ønsket vi å utfordre kunden til å tenke utenfor boksen, og kanskje til og med skape en digital "snakkis".

Målet var først og fremst å bygge merkevare, skape engasjement og gjøre GE til den foretrukne strømleverandøren.

Konkurransen mellom strømleverandørene er stor, og det var viktig for Gudbrandsdal Energi å skille seg ut fra de andre.

quote-image1

quote-image2

LØSNINGEN

Vårt kreative team skreddersydde et filmkonsept for GE basert på deres verdier, med fokus på sprø humor og god kundeservice.

Med dette ønsket vi å vise at GE er en strømleverandør med glimt i øyet, som ikke tar seg selv høytidelig, selv om de tar strøm på alvor.


SKREDDERSYDD MEDIESTRATEGI

Vi utfordret kunden ved å lage et reklamekonsept med hovedfokus på digitale flater – én hovedfilm, og en mengde mindre filmsnutter ble distribuert på Facebook, Instagram, Snapchat og YouTube. Hensikten med dette var å nå forbrukerne der de til enhver tid befant seg.

For å kunne gjennomføre en så stor filmproduksjon trengte vi en drivende dyktig regissør som forstod både kunden og retningen vi ønsket for filmene. Valget falt på Trond Fausa Aurvåg, som bidro til å skape en rekke morsomme filmer med tydelige karakterer og særpreg.

Filmene ble produsert av Tangrystan, med skuespiller Cato Skimten Storengen i hovedrollen. I tillegg var 30 statister fra Gudbrandsdalen og omegn, et lokalt korps og en hel del rakfisk med i filminnspillingen.


LES MER OM KONSEPTET HER

LINDA LORENTZEN