Ved å plassere produktet i en overraskende kontekst, traff vi målgruppen med lekent videoinnhold som engasjerte.
Pågen Norge hadde et ønske om å fremheve Funs som filmkos/snacks. Utfordringen var å skape innhold som ville appellere og engasjere en yngre målgruppe så vel som foreldresegmentet. Vi hadde et begrenset bildemateriell, men så for oss en morsom vri på kommunikasjonen.
Samtidig måtte innholdet være i tråd med kundens målsetninger: Engasjement og spredning.
Vi produserte korte animasjonssnutter som viste Funs i kjente filmscener. Snuttene ble distribuert på Facebook, hvor publikum fikk mulighet til vinne Funs, ved å gjette hvilken film det ble vist til. Løsningen ga rom for kreativitet og variasjon i utformingen av Facebook-annonsene. Vi kunne for eksempel tilpasse valget av film til alder og interesser hos målgruppen. Kampanjen, som gikk over noen uker, endte med å gjenspeile Funs: Lekent, enkelt og godt.