Skarverennets utfordring til Sempro var følgende: forbedre deltakernes opplevelse gjennom en mer dynamisk og brukervennlig nettside. De ønsket også en egen app hvor både ios- og android-brukere kunne motta informasjon på en raskere og mer personlig måte enn tidligere.
Appen ble et funksjonelt verktøy deltakerne kan bruke fra før påmelding til fullført renn.
Skarverennet.no ble en tiltalende, brukervennlig nettside hvor deltakere og andre interesserte enkelt kan finne nyttig informasjon om rennet, påmeldingsskjema,
nyhetsartikler, kontaktinformasjon og annet relevant innhold. Nettsiden er enkel å redigere, og den er designet på en slik måte at besøkende enkelt kan bla i kundens inspirerende bildegallerier – akkurat slik de ønsket.
Sempro
leverte også en fullverdig applikasjon til både android- og ios- plattformer. Appen ble et funksjonelt verktøy deltakerne kan bruke fra før påmelding til fullført renn. Den inneholder blant annet nedtelling til start, smøretips, løypekart,
en chat med venner-funksjon, togtider, startkort og mye mer.
I tillegg til appen bidro Sempro til å nå ut til deltakere og andre interesserte blant annet ved hjelp av nyhetsbrev og Facebook-poster utformet spesielt for målgruppen.
Hele
veien, ikke minst med tanke på utformingen av den grafiske profilen, ble det satt fokus på å holde en rød tråd. Ved å i tillegg øke brukervennligheten betraktelig, fikk Skarverennet et profesjonelt, gjenkjennelig og gjennomført uttrykk.